Law Abiding Citizen

En vanlig man vars fru och dotter mördas i deras eget hem, sätter en manipulativ hämndplan i verket när den ena gärningsmannen kommer lindrigt undan. Men hämnden innefattar inte bara mördaren, utan också åklagaren och hela rättssystemet . Oscarvinnaren Jamie Foxx möter Gerard Butler, en av Hollywoods just nu hetaste stjärnor, i denna täta och extremt smarta storthriller. "Law Abiding Citizen" har nerven, spänningen och tyngden för att bli en av 2009 års mest hyllade biofilmer!


Den här filmen var precis i min smak, högt tempo och en och annan brutal scen. Bra hämndfilm helt enkelt och nu när man själv har fru och barn så förstår jag verkligen huvudpersonens(Gerard Butler) lidande och reaktion. Skulle också ha velat göra något jävligt mot de som hade slaktat min familj, sen så kanske han tar ut svängarna lite väl mycket men vafan, han är ju i sorg hehe

3,5 av 5 i betyg får den av mig.




Kommentarer
Postat av: stine - pokerfru & mamma till Wiggo

hur vågar du kolla på den utan mig :( precis min genre ju!

2009-12-03 @ 12:34:17
URL: http://pokerfrugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0